Photobucket

Thursday, October 8, 2009

JAKIM Ziarah Masjid Bangsar.

Dr Mohd Aderi dari UKM khusyuk menjalankan proses kajian.

Rombongan di bawa melawat sekitar masjid.
Dato' Pengerusi memuliakan tetamu.

Bangsar, 08 okt 2009 : Masjid Saidina Abu Bakar As Siddiq, Bangsar telah dikunjungi oleh rombongan dari JAKIM yang bertujuan untuk menjalankan KAJIAN RINTIS STANDARD PENARAFAN MASJID MALAYSIA. Pihak JAKIM yang diwakili oleh En Azhar Bin Tuarno yang juga merupakan salah seorang Imam Masjid Negara dan seorang kakitangannya, juga turut serta ialah Dr Mohd Aderi Bin Che Noh, Pensyarah Kanan, Jabatan Perkaedahan Dan Amalan Pendidikan, Fakulti Pendidikan UKM.

Rombongan bersedia untuk menjamu selera.

Pihak masjid pula diwakili oleh Pengerusi Masjid, Dato' Hj Nik Farid Bin Mohd Kamil, Ustaz Hazman Hashim (Ketua Pentadbir / Imam) dan Ustaz Khairuddin (Pentadbir). Turut serta ialah Ustaz Hazaruddin Bin Baharuddin (Penyelaras Zon 6) yang mewakili pihak JAWI.

Pihak masjid mengalu-alukan kedatangan rombongan dan amat berbesar hati kerana pihak JAKIM sudi untuk memilih masjid ini untuk dijadikan model dalam kajian rintis yang dijalankan. Akhir kajian, pihak rombongan di bawa melawat sekitar Masjid Saidina Abu Bakar As - Siddiq seperti dewan solat, dewan kuliah, dewan makan dan kawasan sekitar masjid. Program diakhiri dengan makan tengahari.

No comments: