Photobucket

Tuesday, October 20, 2009

JAMUAN AIDILFTIRI PUSAT ZON 6 : MASJID BANGSAR MENANG GERAI TERBAIK.



Antara 'orang kuat' yang mewakili Masjid Bangsar dan berjaya menobatkan gerai MSABA sebagai gerai terbaik.

Damansara, 17 Okt - Masjid Saidina Abu Bakar As Siddiq, Bangsar, telah dijemput untuk bekerjasama dalam Majlis Jamuan Aidilfitri Masjid-Masjid di Zon 6, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan, (JAWI). Majlis diadakan di perkarangan Masjid Saidina Umar Al Khattab, Bukit Damansara, yang juga di sana diwujudkan Pejabat Pengurusan Pentadbiran Pusat Zon 6. Sebanyak 9 buah masjid yang dijemput untuk menyertai Majlis Jamuan Aidilfitri ini dan setiap masjid diwajibkan untuk menyediakan sekurang-kurangnya satu juadah untuk menjadi santapan kepada anak-anak kariah di masjid masing-masing yang juga turut dijemput. Pelbagai juadah yang menyelerakan disediakan antaranya, laksa, kambing panggang, nasi beriani, kuih-muih dan banyak lagi. Manakala Masjid Saidina Abu Bakar As Siddiq pula diminta untuk menyediakan Nasi Dagang dan ABC.


Majlis yang dirasmikan oleh Ustaz Che Mat Bin Che Deraman, Penolong Pengarah Kanan, Bahagian Pengurusan Kariah, JAWI itu berlangsung dengan meriah serta menjadikan tautan ukhwah semakin rapat antara anak-anak kariah 9 buah masjid dalam Pusat Zon 6. Antara masjid yang terlibat ialah Masjid Saidina Abu Bakar As Siddiq, Masjid Ikhlasiah, Masjid Khadijiah, Masjid Ar Rahman, Masjid At Taqwa, Masjid Al Ghufran, Masjid Jameik Sultan Azlan Shah, Masjid Hidayah dan Masjid Saidina Umar Al Khattab selaku tuan rumah. Majlis tersebut juga menganjurkan pertandingan gerai terbaik serta tercantik dan Alhamdulillah, kemenangan tersebut berpihak kepada Masjid Saidina Abu Bakar As Siddiq yang merangkul tempat pertama.

" Majlis seumpama ini wajar diteruskan lagi untuk tahun-tahun hadapan kerana ia dapat mengeratkan silaturrahim antara anak-anak kariah masjid-masjid di Zon 6 ini. Akak pun dah dapat ramai kawan-kawan baru," ujar Puan Rohaya, salah seorang kakitangan MSABA ketika ditemui. Majlis yang bermula pada pukul 10 pagi itu berakhir pada pukul 1 tengahari.

No comments: