Photobucket

Thursday, May 6, 2010

CERMAH KHAS HARI PEKERJA

14 JamadilAwal 1431 bersamaan 29 April 2010- Masjid Saidina Abu Bakar As Siddiq,Bangsar (MSABA) telah menganjurkan ceramah khas sempena Hari Pekerja. Ceramah yang diadakan selepas solat Maghrib di dewan solat MSABA itu telah mengundang seorang penceramah yang juga merupakan seorang pendakwah bebas iaitu Ustaz Heryanto Rizal. Ustaz Heryanto dalam ceramahnya menekankan soal ibadat makhluk dengan khaliq.


Beliau juga mengingatkan para jemaah supaya beramal dengan sesuatu amalan dengan betul kaedahnya dan beliau memberikan contoh seperti menyangkut tasbih di kereta. Walaupun tasbih tersangkut di kereta, namun bila kita terperangkap dalam kesesakan jalanraya, tasbih itu langsung tidak dipandang tetapi sumpah seranah pula yang keluar dari mulut kita. Sepatutnya kalimah zikir yang kita kena amalkan bukan sumpah seranah yang boleh membawa kepada dosa.

Majlis yang dihadiri seramai lebih 100 orang jemaah itu telah diakhiri dengan jamuan makan malam istimewa iaitu Nasi Beriyani Arab (Nasi Mandi) berlaukkan ayam dan kambing. 

No comments: